ធនធាន

កើនឡើងនិងធ្លាក់ដោយកម្លាំងមើលមិនឃើញ។

Intermediate
Rise and Fall by Invisible Force Photo: © Harishbabu-Kalidasu
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Resource Type
Experiment
Subjects
Engineering Physics
Topics
Energy Engineering Process
Time for activity
01:00

គម្រោងនេះអនុញ្ញាតឱ្យយើងស្វែងរកប្រធានបទគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍មួយចំនួននៅក្នុងរូបវិទ្យា និងវិស្វកម្មតាមរយៈម៉ាស៊ីនសាមញ្ញដូចជាដងថ្លឹង ឬយន្ដហោះដែលមានទិសដៅ។

Sience S
Technology T
Engineering E
Mathematics M
Introduction

តើអ្នកធ្លាប់លេងបាល់ទះជាល្បែងដែលអ្នកព្យាយាមវាយបាល់ម្តងហើយម្តងទៀតលើសំណាញ់ដោយមិនឱ្យវាប៉ះដីទេ? តើអ្នកអាចស្រម៉ៃថាចង់សាងសង់ម៉ាស៊ីន នៅសងខាងនៃសំណាញ់ ដើម្បីជំនួសដៃវិញទេ? នោះគឺជាអ្វីដែលយើងនឹងធ្វើនៅក្នុងគម្រោងរចនាវិស្វកម្មនេះ ប៉ុន្តែយើងនឹងមិនប្រើបាល់ទះដែលមានទំហំពេញទេ។ ផ្ទុយទៅវិញយើងនឹងព្យាយាមប្រើបាល់ប៉េងប៉ុងចុះឡើង ៗ លើ“ សំណាញ់” តូចជាង។

គម្រោងនេះអនុញ្ញាតឱ្យយើងស្វែងយល់ប្រធានបទគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍មួយចំនួននៅក្នុងរូបវិទ្យានិងវិស្វកម្ម។ វាជាឱកាសដ៏ល្អមួយដើម្បីរៀនអំពីម៉ាស៊ីនងាយៗដូចជាដងថ្លឹង ឬជម្រាលទេ។ យើងក៏អាច អង្កេតម៉ាស៊ីនដែលមានលក្ខណៈស្មុគស្មាញជាងនេះផងដែរដូចជាដងគ្រវែងជាដើម។ គិតអំពីរបៀបដែលអ្នកអាចបញ្ចូលផ្នែកផ្សេងៗនៃម៉ាស៊ីនទាំងនេះទៅក្នុងការរចនារបស់អ្នក។

បាល់ត្រូវការថាមពលខេនិតិក ថាមពលនៃចលនាដើម្បីហោះហើរនៅលើអាកាស។ តើថាមពលនោះមកពីណា? វាអាចមកពីថាមពលយឺតដែលជាថាមពលផ្ទុកនៅក្នុងសម្ភារៈលាតសន្ធឹងដូចជាក្រុមកៅស៊ូ។ វាអាចមកពីថាមពលទំនាញផែនដី។ ថាមពលដែលផ្ទុកនៅក្នុងវត្ថុមួយដែលត្រូវបានលើកចេញពីដីអាចមកពីដៃរបស់អ្នកនៅពេលដែលអ្នកប្រើកម្លាំង។

ចុងបញ្ចប់យើងអាចប្រើគម្រោងនេះដើម្បីបង្ហាញពីដំណើរការរចនាវិស្វកម្ម។ វាអាចមិនប្រាកដទេដែលអ្នកនឹងគិតពីគំនិតមួយសម្រាប់ម៉ាស៊ីន រួចអង្គុយចុះហើយសាងសង់វាហើយឱ្យវាដំណើរការបានល្អនៅពេលសាកល្បងដំបូង។ តែលើកទឹកចិត្តសិស្សឱ្យបង្កើតការរចនាផ្ទាល់ខ្លួន សាកល្បងរចនា និងកែលម្អពួកគេ។

Key Objectives
  1. បង្កើតម៉ាស៊ីនដែលអាចដំណើរការបញ្ជូនបាល់ប៉ុងប៉ុងទៅវិញទៅមកលើសំណាញ់។
  2. ស្វែងយល់អំពីទំនាក់ទំនងរវាងកម្លាំង ចលនា និងចលនាគ្រវែង។
  3. យល់ដឹងថាថាមពលខេនិធិកអាស្រ័យលើម៉ាស់វត្ថុ។
Guiding Questions
  1. តើអ្នកអាចបង្កើតម៉ាស៊ីនដើម្បីចាប់បាល់ដោយប្រើសំភារៈទាំងនេះយ៉ាងដូចម្តេច?
  2. តើថាមពលក្នុងការបាញ់បាល់មកពីណា?
  3. តើឧបករណ៍មួយណាដែលអ្នកអាចបង្កើតដើម្បីចាប់បាល់ដោយមិនបោះវា?
  4. តើអ្នកអាចយកបាល់ត្រលប់មកវិញដោយរបៀបណា?
  5. តើម៉ាស៊ីនរបស់អ្នកអាចបំលែងថាមពលមួយប្រភេទទៅជាថាមពលមួយផ្សេងទៀតយ៉ាងដូចម្តេច?
  6. គន្លងណា (ផ្លូវដែលបាល់ឆ្លងកាត់លើអាកាស) នឹងមានភាពងាយស្រួលក្នុងការចាប់បាល់ឬឆ្លងកាត់លើសំណាញ់ ៖គន្លងខ្ពស់ ឬទាប?

Authors

Harishbabu Kalidasu, Dr. Mya Thein adapted from Ben Finio, PhD, Science Buddies. This engineering project is based on the "Beach Volleyball" friendly competition designed by employees of Fluor Corporation located in Southern California.